my invincible summer

/C.

våren v 16

Publicerad 2013-04-21 18:25:00 i Allmänt

 
Mitt bland prat om behandlingar och läkare och kortison och symtom och information och nya besked som är värre än väntat hela tiden. Telefonsamtal och många timmar på bussen fram och tillbaka flera gånger. Mitt i det har jag fått spendera en nästan hel helg med loppis och en biltur mot havet och så båt till en ö för många timmar i solen. Snäckskal, sand, klippor, flygplan och tång. Vi fikar. Äter vårens första glass. Hittar en loppis till och åker sen tillbaka in till stan. Fixar middag och dricker cider. Äter på en solig balkong och då går det att glömma bort helt och hållet. Och idag lunch och öl i solen och skräckfilmsbio alldeles mitt på dagen. Sommarjobbet är checkat. Pysselkvällarna har dragit igång igen. En bokklubbskväll väntar. Middagar. Samtal med vänner som orkar och vågar bry sig. Fikor, vin- och filmkvällar. Ikväll blir den fjärde kvällen själv på tre veckor. Det blir helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela