my invincible summer

/C.

om bröd, böcker och hemliga historier

Publicerad 2013-02-20 11:08:00 i Allmänt

 
Jag har bakat bröd! Och det blev fluffigt och fint och gott med avokado. Och jag vaknade upp till strålande solsken idag. Och lämnade in examinationsupppgiften och hängde med RFSU alldeles i måndags. Och hade bästa Disneykvällen med Hans i söndags. Och rensade igenom hela mitt hem igår. Och har börjat sommarjobbsansökningarna idag. Och i fredags efter Röhsska hände något filmiskt på Myrornas. Jag har under flera dagar funderat och försökt komma på vad ett par av de bra böckerna jag läste i Bryssel heter. Och jag googlade och funderade och kom inte på. Sen. På Myrornas. När jag ska gå därifrån och är på väg ned för trappen och kastar en sista blick mot bokavdelningen. Då står den där på ett ställ riktad alldeles rakt mot mig. Längst upp. Den är skriven av en brittisk författare och jag läste den på originalspråk i Bryssel och hittade den på originalspråk alldeles här och nu. Ungefär lika filmiskt som med tanten som skrev hemligt på stenografi och berättade spännande historier på vagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela