my invincible summer

/C.

februari är grå

Publicerad 2013-02-17 10:42:29 i Allmänt

 
Ibland får man se till att göra sin tillvaro mindre grå och dassig. I fredags ställdes föreläsningen in, jag fick andnöd av för många lediga dagar och ringde Kris, som följde med till Röhsska muséet. Muséer ska bli min nya grej. På Röhsska kunde man i alla fall kolla in trender genom årtionden, lyssna på Vi lever alla med hiv- berättelser och -bäst 1- kolla in utställningen Ond design, som tar upp viktiga aspekter av vår konsumtion idag. Inget för den som inte tål självkritik. Men kunde också -bäst 2- virka!
 
Februari/mars är mina absolut sämsta månader. Göteborg är så jädra dassigt just nu och jag längtar som tusan efter Bryssel eller Paris, men både Bryssel och Paris kommer att få vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela