my invincible summer

/C.

femtoncentimeterspenisen, hundra kondomer och ett feministhjärta

Publicerad 2012-09-26 17:50:00 i Allmänt

 
Unga möter unga. Så heter en av mina favoritgrejer nu. Det handlar om att ifrågasätta könsroller och diskutera sex och samlevnad med ungdomar i gymnasieåldern. I mitt vardagsrum står nu en tjusig plastbag innehållande ett hundratal kondomer av olika sorter. Och så det snyggaste förstås. Den genomsnittliga femtoncentimeterspenisen. Jag älskar att få gå ut och prata om könsroller och relationer, att få slå hål på myten om mödomshinnan, att visa en steg- för- steg- guide i kondomanvändning och att höra deltagarna bli engagerande i diskussioner om graviditet/abort, otrohet och hbtq- frågor. Sexualitet och identitet går hand i hand och speglar hur samhället ser ut= oerhört viktigt att prata om. Awesome!
 

Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2012-09-28 17:08:30

Tror du gör ett suveränt jobb och kan erkänna att jag är lite avundsjuk på dig som får chansen att utföra ett sådant viktigt jobb :) Heja C och kärleken!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela