my invincible summer

/C.

januari- april

Publicerad 2013-01-07 23:13:00 i Allmänt

 
Det var januari. Någonstans här drog jag igång den här bloggen för att samla på sånt som är fint i vardagen. Jag var nog allmänt opepp på grund av disktrasevädret. Men jag gick på middag med en vän och träffade en spännande person som sen försvann. Jag åkte hem till mor och far för att fira födelsedagar, gå ut med hundarna och promenera på berget. Det var en månad med flera födelsedagsfester och flera samtal och promenader med Erica som är så smart och rolig. Jag gick på filmfestival i ett gammalt regemente tillsammans med Angelica och han var där och hade en fin skjorta på sig men jag var inte kär i honom längre trodde jag. Jag köpte på mig tulpaner flera gånger om för att ge mig själv hopp om att det skulle bli vår.
 
Februari:
 
I februari var jag så seriös och funderade över utomlandspraktik och sommarjobb redan och såg fina flygplanssstreck på himlen. Jag åkte hem och firade födelsedag en gång till, hade världens roligaste spelkväll med Ika och kompisar. Hemma var det nästan vår. Sen åkte jag över till Berlin över en helg tillsammans med Ika och vi träffade David. Berlin var så himla stört och roligt! Vi gick på graffitiguidning, åt vegobrunch för nästan inga pengar alls, var duktigt historieintresserade och bäst filmintresserade, åt finmiddag  i en enorm sal med kandelabrar, enorma speglar och söndervittrade väggar. Vi hittade kommunist kitsch- baren, enorma second hand- affärer, gick på kabaré och tog kort i en fotoautomat. Jag köpte en brosch men en minibil, men den har jag tappat bort. Kanske tillsammans med bilderna från fotoautomaten. Jag skrev ner tiderna för tv- serien Äkta Människor i kalendern för att inte missa ett enda avsnitt och jag sörjde att jag inte hade någon att prata om seriens förträfflighet med.
 
Mars:
 
Under mars månad fick jag ett extra nummer i min telefonlista, läste Hungerspelen flera dagar i rad och mest med avbrott för sömn. Jag var växtvakt och missade en kompis spelning för hundrade gången. Det kom dagar med sol lämpade för promenad och det kom kvällar lämpade för fest. Josefin kom på besök och vi såg en dinosaurie på promenad. Mamma hade tagit in ris som såg ut som vår hemma och jag åkte till Stockholm över en helg. Vi åt middag och mat i hundra år och solade oss i solen, fikade, drack öl och dansade. Jag lunchade första lunchen utomhus tillsammans med en hund och firade mitt sommarjobb inom psykiatrin med en terobot. Till sist fick jag se Hungerspelen som film tillsammans med Kristoffer och som vanligt var det bättre som bok och han är bäst i verkligheten.
 
April:
 
Under april månad tog jag bilder ofta ofta och mådde sämre och sämre. Jag dippar efter säsong och 2012 kom det mest i april och maj. Jag tackade ja till allt som kom över för att inte fastna med blicken in i väggen hemma. Jag gick på teater, konserter, quizz, bios, vinylloppis, ölkvällar, gick på promenad genom Botaniska med Erica och vek fåglar att ha i fönstret. Nån tillsammans med Sandra och nån själv. Jag fick se Danny uppträda tillsammans med mina systerdöttrar och en av dem spådde att Danny och jag kommer att bli ett par. Påskhelgen var jag hemma hos mor och far och hade paus. Mamma började så och hundarna hade vårfnatt. Pappa och jag var på berget och såg en fin röd räv på vägen dit.

Kommentarer

Postat av: Erica

Publicerad 2013-01-08 22:18:42

mitt hjärta <3

mer promenader måste det bli! :-)

Postat av: c

Publicerad 2013-01-23 17:49:43

ja <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela