my invincible summer

/C.

maj- augusti

Publicerad 2013-01-11 18:49:14 i Allmänt

Maj:
 
Plötsligt var det nästan sommar. Det blev i alla fall Valborg och första maj först och det firades in med bubbel i både glas och huvud. Jag mådde mycket bättre. En helg träffade vänner från tiden i Skövde och fick ett nytt gäng vänner nästan samtidigt. Mitt sommarjobb inom psykiatrin drog igång. På intervjun spelade jag en roll och den tog jag med mig också till själva jobbet. En kompis hade 30- årsfest på Vansinnet och plötsligt på kvällen låg jag platt på gatan vid Stigbergsliden och skrattade mig halvt fördärvad tillsammans med en ung man. Syrran sprang Göteborgsvarvet, Ika hälsade på, vi såg Mustasch och jag gick på megaloppis i Majorna.
 
Juni:
 
Det blev tentainlämning, sommarlov, hbtq- festival och konstutställning med Emmy och Mikaela nästan på en gång. Jag blev kompis med hunden Gucci och gick på bästa Bob Hund- spelningen. Josse hälsade på och vi gick på fest hemma hos Rickard, pratade franska och Josse visade prov på sina supermuskler. Jag åkte hem till mor och far och hemma var det jättesommar. Snobben åt upp en massa choklad och jag blev ledsen och trodde han skulle må jättedåligt. Han mådde asbra. Brorsan tog jägarexamen och jag hjälpte mor och far på gården. Diva fyllde 10 år och det blev midsommar. JJ hälsade på och vi var syndiga på kvällarna, men tvättade bort det i kyrkan dagen efter. Sen åkte jag med till Öland och fick klappa kompis och grisar, klippa håret och kolla sämsta filmen till bästa låten Full av liv med Thomas Stenström.
 
Juli:
 
I juli började jag lyssna på Sommarpratarna, jobbade kort och åkte hem till slätten igen. Fick paddla med Issa och V, måla och lägga i båten i Vättern. Hälsade på Ika och vi gick på quizz- kväll och hade middag. Jag åkte tillbaka till Göteborg igen, gick på barnteater, bio och ett konstigt dansställe. Fick paddla igen. Havet var blött och ilsket, men fint och fin var han i kajaken bredvid. Jag lyssnade ännu mer på p1, fick besök av Ika och vi gick på fest, såg Thåström och det var guld. En natt såg vi en älg och en dag åt vi en massa glass. Min bror hälsade på och vi gjorde Slotsskogen, Liseberg, Smithska udden och fick höra Turboegro.
 
Augusti:
 
I augusti dansade jag på bästa Jazzhuset, åt bästa sushin med utsikt över avenyn, gick på bio och så gick jag själv för att se Alice Cooper uppträda och det var en av de bästa egentidskvällarna. En dag åkte Becka och jag till Saltholmen för att sola och sen åkte jag hem till slätten igen. Vi tog en tur med båten och vi åkte cab och det bästa med det är alla sommardofterna som känna alldeles tydligt. Hemma i Göteborg igen var det Kulturkalas med en massa musik. Jag struntade i en del av spelningarna och åkte till Stockholm istället. Fikade, pratade och flyttade bort tiden. Jag upptäckte Magasinsgatan lite till, hade filmdag med Erica och diskuterade normer, sex och samlevnad i flera dagar på ungdomsmottagningen. Plötsligt var sommarlovet slut och praktikterminen började.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela